Regen, pekel, warm, koud, agressieve reinigingsmiddelen zijn de factoren waarmee wielen worden geconfronteerd. Begrijpelijk dat zelfs bij nieuwe wielen binnen een afzienbare tijd onuitwisbare gebruikssporen en roestvorming optreden. Om velgen een langere periode in topconditie te houden blijven we volop bezig met het ontwikkelingen van conserveringsmethoden waarbij wielen zelfs een duurzamere bescherming krijgen dan nieuwe exemplaren. Bovendien is deze vorm van ‘recycling’ een milieu ontlastende factor omdat er minder nieuwe wielen geproduceerd en ingezet hoeven te worden.
Wilt u meer weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem contact op met één van onze experts.
Iedere velg wordt ontdaan van de aanwezige laklagen, na het verlaten van onze straalafdeling heeft de velg een blank enigszins ruw oppervlak en is gereed voor verdere bewerking. Bij de standaard behandeling is dat het aanbrengen van de poedercoating. Er kan echter ook gekozen worden voor een extra corrosie- werende behandeling, de velg wordt dan eerst gescoopeerd.
Scooperen of metalliseren is een behandeltechniek waarbij een vloeibare corrosiebestendige zinklaag onder hoge druk op het object wordt gespoten. Hierbij stolt het materiaal direct op de velg en kan de velg vervolgens voorzien worden van de poedercoating.
Als eerste laag poedercoating wordt een primer aangebracht, primer is een goede basis tegen corrosiewering.
De toplaag is een kwalitatieve hoogwaardige polyester poedercoating die in iedere gangbare RAL kleur leverbaar is.
Door het stralen kan er bij bepaalde typen velgen grit vastslaan in de naad waar de velgen samen gelast zijn. Dat blijft zichtbaar na het spuiten. We kunnen tegen meerprijs ook een speciale kitlaag aanbrengen voor het poedercoaten, de naad is dan dicht.